domingo, 25 de abril de 2010

Gran Premi d'Itàlia


Ja hem acabat la primera regata de la temporada. Tot i que el resultat podia haver estat una mica millor, la veritat és que han uns dies molt profitosos de navegació. De les 540 milles del recorregut, 450 han estat amb vents portants, cosa que s'agraeix molt quant navegues amb un mini. Excepte un nit que varem tenir algunes puntes de vent de 30 nusos, la resta de dies la meteorologia ha estat força benigne.
Pel que fa a la competició vàrem començar força bé, al grup davanter els dos primers dies. La segona nit però una encalmada va fer que la flota es tornés a reagrupar. Estavem al sud de Córcega a unes 60 milles del següent control a Sardenya. Tal com deia la previsió de vent va començar a bufar de W. Aleshores vaig cometre un error d'estratègia ja que em pensava que a mesura que ens acostessim a Sardenya el vent, per l'efecte de l'illa rolaria cap a NW, i em vaig anar molt enfora per guanyar velocitat en comptes de rumb. Quant ja ens acostavem a Sardenya el vent no va rolar el suficient com per posar spi i vam perdre molt de temps. Al final vam pasar pel control a la cua de la flota. Ens vam tornar a motivar per intentar remontar la següent nit, ja que la previsió era que el vent de W és reforçaria, i forçant un mica recuperar posicions.
Al dia final del dia següent, (3er dia) haviem recuperat 4 o 5 posicions i una nova encalmada per la nit va beneficiar-nos ja que ens varem acostar més als altres barcos que teníem davant.
El quart dia, passant l'illa d'Elba va ser de molt poc vent i les posicions es van mantnir bastant. A la nit, quant ja feiem rumb cap a Genova, va entrar un SE de 15 a 20 nusos que que va fer que arribessim just al migdia següent a l'arribada.
Al final, excepte els tres primers, tota la resta vam arribar molt agrupats, amb una diferència de poc més d'una hora entre nosaltres que vam acabar l'11 i els 4arts classificats.
Al barco no hi han hagut masses problemes, el generador que no carregava gaire i vam anar una mica justos d'energia i la vela major que portava, que era més petita que l'any passat i amb vents fluixos he notat que em costava molt seguir els altres.
A veure si per la propera puc tenir plaques solars i una vela major més gran.
Pel que fa al tripulant, l'Eduard Goula, ha estat competent i amb moltes ganes, sobretot tenint en compte que era pràcticament la primera vegada que navegava amb un spi i no havia fet mai més de 120 milles seguides!!

Ara tocar esperar al mes de maig a que la meteo sigui bona per fer les 1000 milles classificatòries, i complir així l'últim requisit que em falta per la propera Transat 650 al 2011.

No hay comentarios:

Publicar un comentario